Unika lösningar

Vår arbetsprocess - från idé till design och prototyper

Våra kunder har ofta en idé eller design som de inte riktigt hittar en lösning på. Där kommer vi in. Vi förverkligar idéer och skapar produkter. Men vi kan även ta fram idéer och skisser i nära samarbete med dig som kund.

Steg 1: Analys

För att få fram den perfekta lösningen krävs en grundlig behovsanalys som vi gör tillsammans med dig som kund.

Ska det informera, exponera eller vara reklam för något? Är det en permanent display eller är det kanske för en kampanj som bara varar i några veckor? Ska den vara snygg, smidig att använda eller så kostnadseffektiv som möjligt? Eller kanske alla tre?

Här tar vi hänsyn till alla vinklar och behov.

Steg 2: Kreativitet

Med behovsanalysen som grund tar vårt kreateam över och tar fram tänkbara lösningar. Ibland räcker det med att förbättra något som redan finns, medan andra utmaningar kräver helt skräddarsydda och unika produktlösningar.

Steg 3: Prototypfas

När vårt kreateam har tagit fram en tänkbar lösning är det dags att ta fram prover och exeplar i olika material, beroende på var och hur produkten ska användas.

En av de viktigaste delarna är att anpassa materialet efter den miljö produkten ska befinna sig i. Kommer det vara inomhus, utomhus, i extrem värme eller kyla? Materialvalet är avgörande för att produkten ska hålla så länge som möjligt.

Dessutom måste miljöaspekten tas i bejakande - till exempel får inte pvc användas i samband med vissa livsmedel.

Steg 4: Produktprovning

När vi är nöjda med vår prototyp skickar vi ut den till dig som kund, så att du får chans att testa den i rätt miljö.

Tack vare vårt grundliga förarbete tycker många  av våra kunder att vi hittat den perfekta lösningen direkt, men ibland behövs små ändringar för att få den ultimata lösningen.

Steg 5: Produktion

När du som kund är helt nöjd med produkten börar vi producera den för att sedan leverera den.

Steg 6: Uppföljning

Bara för att produkten är klar och utlevererad, är inte vårt arbete slut. Vi gör alltid uppföljningar för att kontrollera att allt fungerar som det ska. Kanske kan man tänka på något nytt inför nästa kampanj?

Kontakta oss så hittar vi lösningar till dina idéer!