Vanliga frågor och svar

Skapa konto / LOgga in

Jag ser inga priser och kan inte handla online?

Så fort du skapat ditt konto ser du alla priser och kan handla online. För att snabbt skapa ditt konto, klicka här.

Hur handlar jag?

Logga in på ditt konto först för att se priser. När du hittar en vara du vill köpa väljer du antal och klickar på ”Köp”. Din kundvagn uppdateras med den tillagda varan. Vill du fortsätta handla klickar du runt på sidan och lägger till varor efter hand. Du kan hela tiden ändra antal och ta bort varor direkt i din kundvagn.

När du är klar fortsätter du till kassan. Här kontrollerar du att din kundvagn stämmer, fyller i dina uppgifter och väljer önskat betalsätt. Klicka på Slutför beställning – klart! Nu skickas din order till oss och du får tillbaka en orderbekräftelse via e-post som ett kvitto på att ordern är mottagen.

Var loggar jag in?

Klicka på ikonen bredvid flaggan för att logga in. Se nedan.

Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Dina varor packas och skickas så fort som möjligt, oftast samma dag, vilket innebär 1-2 dagars leveranstid för beställningar inom Sverige. Vid högsäsong, kampanjvaror, beställningsvara eller beställning av produkter med stor efterfrågan kan det dröja något extra. 

Hur ser jag status på min beställning?

När du loggar in på dina sidor kan du ser beställningar du lagt online. Under status ser du om din beställning är mottagen, behandlas eller skickad. Kontakta oss om du vill ha fraktsedelsnummer för att spåra direkt.

vad kostar frakten?

För beställningar online är standard frakt inom Sverige: 170:-

Hur levereras min beställning?

Inom Sverige skickas alla paket med DHL eller Schenker. Vill du skicka på ditt eget kontonummer hos fraktbolagen anger du detta vid kassan i övrig info och klickar mottagarfrakt. 

 

BYTE & RETUR

Hur länge har jag öppet köp?

Du har lagstadgad ångerrätt i 14 dagar från det att du tagit emot varan.

Hur byter eller returnerar jag en vara?

Du kan skicka tillbaka varan till vårt lager, men står då själv för returfrakten. Läs mer i våra standardvillkor för byten och returer som du hittar här.

Vad händer om en vara blivit skadad i transporten?

Kontakta Kundtjänst via mail så hjälper de dig. Ange ordernummer, reklamationsorsak och bifoga gärna bilder på den skadade varan så har vi lättare att hantera ditt ärende.